föreläsning och fräs...

I morse fick jag skrapa rutorna på bilen. Blä..

Jag åkte till stan & hämtade upp kollegorna på vägen (praktiskt när de bor längs resrutten). Vi höll till i Universitetshuset. Det var en superbra dag ända tills på slutet, när det kändes som att de tappade. Det handlade om genusperpektiv, men höll väldigt låg nivå.
Alltså, något som förvånar mig, fashinerar mig är hur människor, män som kvinnor, när de får möjlighet vräker ur sig de mest privata saker.  Idag tex, så blev det frågestund & folk räcker upp handen för att ställa sin fråga. ett av ämnena hade varit kring ekonomiskt våld. En kvinna hom börjar berätta att hon är mordhotad, en annan berättar att hon håller på med skuldsanering efter en svår skilsmässa. Har folk inget filter?? Vad är lämpigt att säga i en stor folksamling & vad är det inte?

Nog om detta.

Det braiga för dagen var att maken kom hem. Han har varit på konferens i Öregrund. Det är skönt när slocken är samlad igen.

Slutligen, så har jag fräst åt min unge idag.. Det känns inte kul, men jag var trött & hon slarvig. Dålig kombo..
Jag älskar henne iallafall mest av alla tonåringar i världen!

Nu är det hög tid att sova!

I morgon så åker jag & Molly till Mormor "ringring" (läs Ingrid). Vi ska hämta en kökssoffa.
Det ska bli jättemysigt att träffa dem igen.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0